Blok nr 8

Strony

wtorek, 18 lutego 2014

Dziś znowu święto


Jaś skończył dziś 5 miesięcy (urodzeniowych. W środowisku wcześniaków można się jeszcze spotkać z pojęciem miesięcy korygowanych, czyli liczonych od daty planowanego porodu. Według tych drugich za 5 dni obchodzimy 4 miesiące). Zdjęcie po lewej przedstawia Jasia mającego ok. 6 tygodni,a po prawej obecnie. Urósł chłopina pięknie, co nas niezmiernie cieszy. Jedną z rzeczy, którą słyszałam po porodzie niemal od każdej napotkanej osoby było "uroośniee". Zawsze miałam ochotę odpowiedzieć 'przecież wiem, że urośnie. Dzieci rosną". Nie odpowiadałam tak nie tylko z grzeczności. Większość osób wcześniactwo kojarzy wyłącznie z niską masą urodzeniową. Urośnie i hyc, co za różnica, że wylazł trochę wcześniej. Inni mówią tak, bo nie wiedzą, co powiedzieć, a "urośnie" brzmi pocieszająco. Na pewno bardziej od "O kurde, serio taki mały"? Piszę więc ku przestrodze, jeśli kiedyś spotkacie mamę wcześniaka nie mówcie jej, że dziecko uroośniee. To jej nie pomoże. Wcześniactwo wiąże się z wieloma problemami do rozwiązania. Jest ciężko fizycznie i psychicznie. Najlepiej więc zrobić pyszny obiad i przynieść go wcześniakowej mamie, która nie myśli o jedzeniu, gdy ma dziecko w szpitalu, albo jak się szykuje na 30 wyjazd do lekarza. Mi nie przynoście, jesteśmy już duzi i mamy się dobrze.

Z newsów, u naszego pięciomiesięczniaka pojawiła się biała kropka na dziąśle. Towarzyszy jej ślinotok, pożeranie rąk własnych i matczynych. Będzie ząb! 




4 komentarze:

  1. ha ha.... ząbkowanie. kolejny ciekawy etap w życiu naszych pociech....
    i ich rodziców!

    OdpowiedzUsuń
  2. ojojo nie zazdroszczę,chociaż Wasze Szczęście może Was jeszcze zaskoczyć przy tym ząbkowaniu.Masz rację,niektórzy nie wiedzą co powiedzieć,to mówią dziwne rzeczy.Mój syn był porównywany do kilograma cukru(930g w dniu narodzin).A po kilku latach stwierdzenie-no i widzisz jak ci wyrósł ten kilogram.?Tak,tylko ile ja musiałam przejść przez te lata borykając się z problemami tylko ja wiem.A Wam zyczę jak najmniej problemów i mnóstwa radości z Waszego slicznego brzdaca

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego dobrego z okazji 5 :)

    OdpowiedzUsuń