Blok nr 8

Strony

sobota, 15 marca 2014

Pierwsza łyżeczka

Niech nie zmyli was tytuł, to nie była tylko łyżeczka. Jaś rozsmakował się w babcinej eko marchewce. Dzięki czujnej obserwacji dorosłych jedzenie przy użyciu sztućca nie miało dla niego tajemnic. Natomiast moje pierwsze podejście do minimalistycznej kuchni jednoskładnikowej nie było zbyt udane. Marchewka nie była dobrze rozciapkana, wobec czego Jaś nie ukrywał niezadowolenia. Szlifowałam jednak mój warsztat kulinarny i w trzecim dniu próby doszłam do perfekcji. Syn nie ukrywał zadowolenia, które wyraził poprzez zjedzenie wszystkiego co zrobiłam. Wkroczyliśmy w nową erę dorosłego jedzenia, tak więc niech nikt mi nie mówi, jaki on jest malutki.

Rozszerzanie diety to bardzo ciekawy okres w życiu niemowlaka. W przypadku wcześniaka jest o tyle trudniej, że nie wiadomo kiedy zacząć. Zgodnie z wiekiem urodzeniowym czy korygowanym? Słoiczkowe czy swojskie? Z glutenem czy bez? Sytuacja jest jeszcze trudniejsza, gdy dziecko ma refluks. Pytań rodzą się tysiące, a doradców brak. Teraz, gdy wykonaliśmy już pierwszy krok, śmiało mogę napisać, że należy wsłuchać się w głos rozsądku i bacznie obserwować swoją Pociechę. Jaś dał nam sygnał, że już pora.

Jeśli któraś z Mam chciałaby pierwszą łyżeczkę przygotować dziecku sama, już zdradzam jak to zrobiłam.

Uparowałam dwie małe, pokrojone marchewki. Użyłam ok. 250 ml wody, do której dodałam pół łyżeczki kaszki manny. Gdy marchewka była miękka zblendowałam ją z pozostałą wodą, dodając małą łyżeczkę masła / oliwy. Próbowałam z oliwą i masłem. Z masłem wydaje się smaczniejsze. Gotowe. Dziecinnie proste, prawda?

A Wy macie jakieś sprawdzone sposoby na przygotowywanie dań dla swoich Maluszków?




Jeśli spodobało Ci się to, co przeczytałeś/aś lub obejrzałeś/aś możesz polubić moją stronę o TU. Informacje o nowych postach będą spływać na bieżąco:) Możesz również poznać Bloglovin i nacisnąć follow o TU.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz