Blok nr 8

Strony

piątek, 21 marca 2014

Jak upiec tort


Jeśli Twoje dziecko też obchodzi półurodziny, albo roczek, albo 7 miesięcy i trzy dni, możesz upiec mu tort. Jeśli nie masz dziecka, a jesteś zbyt chuda, albo chcesz zaimponować mężowi, też możesz go upiec. Możesz nim uraczyć teściową, chłopaka, albo szwagra. Jak na tort przystało jest kaloryczny, niezbyt zdrowy i bardzo pyszny. Ta ostatnia cecha oczywiście dominuje nad pozostałymi. Zachęcona pochwałami poczęstowanych, polecam dalej. 

Wertowałam mój nowy nabytek, to jest „Moje wypieki i desery” Doroty Świątkowskiej, w poszukiwaniu czegoś pysznego, efektownego i niezbyt pracochłonnego. Tort kajmakowy nie jest zbyt trudny do wykonania, czego dowodzi fakt, iż upiekłam go w towarzystwie niezbyt śpiącego Jasia. Jest on dość spokojnym dzieckiem, jednak jego cierpliwość też się kiedyś kończy. Tort ten nie wymaga również wyjątkowych zdolności kulinarnych, wystarczy postępować zgodnie z instrukcją. Ta poniżej. 

Żeby upiec tort kajmakowy z bananami potrzebujesz:

120 g mąki pszennej
45 g mąki ziemniaczanej
165 g drobnego cukru
5 jajek (powinny mieć temperaturę pokojową)
1/3 szklanki suchego maku

500 g zimnego serka mascarpone
250 ml schłodzonej śmietany kremówki, ja użyłam 30%
200 g masy kajmakowej

3 banany
szklanka zimnej, mocnej herbaty

Instrukcja: Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodać powoli cukier, a następnie dodawać pojedynczo żółtka. Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiać przez sitko i połączyć z makiem. Delikatnie połączyć szpatułką z ubitymi jajkami. Masę wylać do tortownicy, wygładzić powierzchnię. Piec ok. 30-40 min w temperaturze 160-170 stopni. Teraz najlepsze! Wyjąć gotowe ciasto z piekarnika i z wysokości ok. 60 cm upuścić blachę na podłogę. Serio. Ma to zapobiec opadnięciu ciasta. Moje nie opadło. Nie wiem czy to dzięki temu zabiegowi, ale zabawa była przednia. Odłożyć do uchylonego piekarnika do wystygnięcia. Zimne ciasto podzielić ciasto na trzy blaty. Serek mascarpone i kremówkę utrzeć na sztywną masę, a następnie dodać kajmak. Zmiksować do połączenia składników. Dolny blat ciasta nasączyć 1/3 szkl. herbaty, wyłożyć część kremu, ułożyć plasterki banana, przykryć kolejnym blatem, krem, banany, górny blat, krem. Można posypać po wierzchu makiem, będzie jeszcze ładniej. Życzę smacznego!




2 komentarze:

  1. Zbliżają się u nas 3 urodziny, więc tort wypróbujemy! Dekorację podobną już od dawna mam w głowie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest przepyszny! Wszyscy goście bez wyjątku to potwierdzili;)

      Usuń